sobota, 3 marca 2012

Pieczone ziemniaki z sosem mojo

Pogoda jak brzytwa - błękitne niebo, słońce i lekki wiatr. W takie dni mam ochotę na coś z kuchni śródziemnomorskiej. Przepis na sos pochodzi z Wysp Kanaryjskich. Podawany jest do ziemniaków oraz smażonych ryb. Zamiast papryki można dodać posiekanych liści kolendry. Moją wersję sosu wzbogaciłam o dodatek ziół. Przepis znalazłam w książce Anne Wilson "Kuchnia hiszpańska".


Składniki:
Kilka ziemniaków
Łyżka oliwy z oliwek
Przyprawy (sól, pieprz, bazylia)
Sos:
2 ząbki czosnku
Łyżka kminku (u mnie zioła - bazylia, tymianek, zioła prowansalskie)
Łyżeczka mielonej słodkiej papryki
1/3 szklanki oliwy z oliwek
2 łyżki białego octu winnego
Łyżka wrzącej wody

Ziemniaki polewamy oliwą, doprawiamy, pieczemy ok. 30 minut w 200 st. C.
Czosnek miksujemy z przyprawami. Nie przerywając miksowania dolewamy powoli oliwę, sos powinien lekko zgęstnieć. Dodajemy ocet winny i wrzątek.
Gorące ziemniaki podajemy z sosem.

Smacznego!

18 komentarzy:

  1. dawno nie jadłam ziemniaków z piekarnika.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie ziemniaki, sos tez wypróbuję :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszne kartofelki :-) i taka przypalona skórka mniam :-) a sosu jeszcze takiego nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  4. pieczone ziemniaczki uwielbiam a z tym sosem to już w ogóle poezja

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm z takim sosem nigdy nie jadłam:) Zawsze z takim gęstym czosnkowo-ziołowym:) Wspaniale wyglądają, narobiłaś mi ochoty:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ziemniaki w każdej postaci, ale z takim sosem ich jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadłam z takim sosem, ciekawy pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  8. dawno nie jadłam takich ziemniaków... :)
    jestem ciekawa jak smakują z takim sosem ?!

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł na ziemniaki, fajny sos :)

    OdpowiedzUsuń
  10. smaczny sosik. Zabieram go jako dodatek do knedli bułczanych. Ziemniaki takie u mnie lubią ale zawsze na mnie krzyczą, że je krzywdzę sosami. Lubią same lub z z masłem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też nie jadlam ale mi ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń
  12. Ulala, ziemniaczki z takim sosem muszą być boskie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dusia: odkąd mam halogen, wciąż je robię i zawsze mi mało:)

    Shyfull, Domi w kuchni, degustatorka, kachna, Zofia Kopka: spróbujcie, spróbujcie:)

    agattekh: polecam!

    Kaś, Kermeet: dzięki!

    judik: z sosem czosnkowym również uwielbiam:)

    wilczyca-Aga: nic nie przebije ziemniaka z masłem:)

    burczymiwbrzuchu: są, są;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja miałam szczęście być na Wyspach Kanaryjskich i spróbować oryginalnego sosu :)Chętnie przypomnę sobie jego smak :)

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam takie ziemniaki i koniecznie muszę wypróbować ten sos :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kocham ten sos, moglabym go jesc ze wszystkim z czym sie tylko da:) Koniecznie sprobuje z Twojego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Olivia: tylko pozazdrościć;)

    magda.k: nie będziesz żałować:)

    Z miłości do jedzenia, anahitka9: polecam:)

    OdpowiedzUsuń