sobota, 10 marca 2012

Kalabryjska zupa grzybowa

Pozostaję w klimatach śródziemnomorskich, tym razem wybrałam zupę, która może aspirować do miana zamiennika tradycyjnej grzybowej (wiem, wiem, ta nasza, polska jest najlepsza;). Zamiast bagietki można podać grzanki i zrezygnować (jak w moim przypadku) z dodatku mleka. Przepis Penny Stephens "Kuchnia włoska".


Składniki:
Cebula 
450 g grzybów (borowiki, boczniaki, pieczarki)
300 ml mleka
850 ml wywaru warzywnego
8 kromek wiejskiego chleba lub bagietki
2 ząbki czosnku
50 g masła
75 g startego żółtego sera 
Marchew (opcjonalnie)
Przyprawy (pieprz, zioła prowansalskie, bazylia)
Oliwa z oliwek

Grzyby suszone zalewamy na noc wodą. Świeże czyścimy i kroimy.
Na oliwie szklimy cebulę, dodajemy pokrojoną marchewkę oraz grzyby wraz z wodą w której się moczyły. Jeżeli dajemy świeże grzyby dolewamy mleka. Gotujemy kilka minut.
Powoli dolewamy wywar warzywny. Doprawiamy i gotujemy.
Kromki bagietki podpiekamy na grillu lub patelni. 
Czosnek rozcieramy z odrobiną soli i łączymy ze stopionym masłem. Polewamy obficie kromki.
Bagietkę układamy na dnie salaterek, wlewamy zupę, posypujemy startym serem.


Smacznego!

19 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa zupa :) Mysle,że smaczna:)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, to super przepis, coś innego, włoskiego zamiast odwiecznej grzybowej czy pieczarkowej, które oczywiście lubię, ale czasem się po prostu nudzą. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się taka zamiana, jakoś ostatnio przejadła mi się zupa grzybowa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo intrygująca zupka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj takie zupki lubię. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jestem wielką fanatyczką grzybów, ale widząc taką zupkę nabieram na nie wielkiej ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. 'kalabryjska' jak ładnie to brzmi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa wersja grzybowej, z chęcią bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie zupy grzybowej jeszcze nie jadłam, wygląda ciekawie :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie wiem czy moja brygada jadła by coś takiego ale chętnie sama wypróbuję, bo brzmi interesująco i smacznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna wersja grzybowej. Taka mała odmiana od naszej z kluseczkami.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeśli chodzi o grzyby to jestem bardzo ostrożna, bo mało komu ufam, a sama nie bardzo się znam, nie znaczy to jednak, że nie lubię:)wręcz przeciwnie-lubię bardzo:) A zupkę z nich to już w szczególności hihi. Taka z serkiem na wierzchu musi smakować pysznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. mmm bardzo przyjemna ta zupka, poproszę jedną porcję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam zupę grzybową. Zwłaszcza na Wigilię ;-) Ale teraz jak tak czytam o Twojej i na nią patrzę to skusiłabym się na jeden talerz ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. To musi być przepyszna zupa :) Bardzo lubię zupy grzybowe. Narobiłaś mi smaka habibku :)

    OdpowiedzUsuń