poniedziałek, 16 lutego 2015

Bułki z mąki żytniej razowej

"Mówisz: bułka z masłem, a co jeśli w domu nie ma bułek, ani masła, a sklepy pozamykane?"
cytaty.info/topik

Jak to co? Pieczemy własne! Od dłuższego czasu namiętnie dodaję otręby, gdzie tylko się da - do mięsa, deserów, koktajli i oczywiście do pieczywa. Chyba nie muszę pisać o smakowitym zapachu, który rozchodził się po całym mieszkaniu... i o tym jaką miały chrupiącą skórkę (niemożliwe, że to już czas przeszły!). Z podanych składników wyszły 4 sztuki.


Składniki:
Ok. 2 szklanek mąki żytniej razowej 
Otręby owsiane oraz pszenne (łącznie szklanka)
Ok. 1/2 szklanki mleka
1/4 paczki świeżych drożdży
Szczypta soli
Łyżeczka cukru
Oliwa

Drożdże zalewamy letnim mlekiem, dodajemy łyżeczkę cukru, mieszamy i odstawiamy na 10 minut.
Do miski z drożdżami przesiewamy mąkę, dodajemy otręby oraz szczyptę soli. Wyrabiamy ciasto, w miarę potrzeb dosypujemy mąkę lub dolewamy mleka.
Formujemy kulę, smarujemy ją oliwą, przykrywamy folią aluminiową oraz ściereczką. Odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 minut.
Ciasto raz jeszcze wyrabiamy i odstawiamy na 15 minut.
Formujemy bułki, pieczemy na natłuszczonej blasze do zarumienienia, ok. 25 - 30 minut w 170 st. C. Studzimy na kratce.

Smacznego!

21 komentarzy:

  1. Oj tak,niema to jak własne wypieki!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepysznie, porywam na śniadanie, pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smakowita i zdrowa opcja, pyszności :)

    Buziaki

    xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam mąkę razową ale pszenną. Chyba mogę taką zastąpić? Bardzo ładnie wyglądają te chlebki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie przygarnęłabym takie pachnącego palucha:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Domowe bułeczki, pycha! Świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne i zdrowe domowe pieczywo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają smacznie. Idealnie dla mnie na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo, czytam przepis i widzę, że mega prosty jest, dla mnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja wczoraj robiłam niemiecki placek cebulowy i spód zawierał właśnie otręby - wyszło chrupiąco i pysznie. Muszę się zmobilizować do wypieku pieczywa w domu, bo te bułeczki wyglądają bardzo zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  11. invisiblefashion: koniecznie:)

    Katies, Poezja Smaku: dokładnie!

    anytsujx: proszę częstuj się;)

    ✰ Justine ωith Ruth ✰, ola in the kitchen: dziękuję;)

    Katarzyna Leśniak: oczywiście, będą smakować jeszcze lepiej:)

    Marzena: wysyłam go do Ciebie;)

    Gail J: thx;)

    La Lolla: spróbuj koniecznie:)

    Mopsiku muszę wypróbować przepis na ten placek:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoje przepisy na bułki już raz się u mnie sprawdziły, te więc też muszą być rewelacyjne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wyszły te chlebki. Jednak muszę zrobić je dokładnie z Twojego przepisu. Ta mąka, którą dałam wszystko zepsuła. Wyszły suche, twarde i poszły na bułkę tartą, gdy jeszcze nawet dobrze nie wystygły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo:( Przykro mi:( Ja też wiele razy eksperymentowałam z przepisami znalezionymi w necie i moje końcowe rezultaty były całkowicie inne od autorki przepisu:) Trzymam kciuki, że następnym razem wyjdą już idealnie:)

      Usuń
  14. Wyglądają przepysznie i jak widać bardzo łatwe :-)

    OdpowiedzUsuń