piątek, 25 marca 2016

Zupa chrzanowa

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych życzę Wam wytchnienia od codzienności, odpoczynku, radości w gronie bliskich oraz pysznych potraw :) 


Składniki:
1 l wywaru z wędzonki
2-3 łyżeczki śmietany 12%
5-6 łyżek startego chrzanu
Marchew
Pietruszka (natka i korzeń)
Przyprawy (pieprz, czosnek niedźwiedzi)
Jajka ugotowane na twardo

Wywar z wędzonki: do wody dodajemy pokrojony boczek, skrawki wędlin, gotujemy na małym ogniu ok. 20 min.
Dodajemy pokrojoną pietruszkę oraz marchew, gotujemy do miękkości, następnie wywar odcedzamy.
Chrzan miksujemy ze śmietaną oraz 2-3 łyżkami wywaru, całość łączymy, doprawiamy do smaku i zagotowujemy.
Zupę podajemy z natką pietruszki oraz jajkiem ugotowanym na twardo.

Smacznego!


20 komentarzy:

  1. Chyba nigdy jeszcze nie jadłam takiej zupy... ale chrzan bardzo lubię to i zupę bym polubiła :) Spokojnych i zdrowych Świąt Wielkanocnych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pisanki skradły słońcu kilka złotych promieni,
    teraz ich jasny blask niech Twój dom rozpromieni.
    Niech nadchodzące święta wielkanocne
    przyniosą pogodę ducha,
    wiele szczęścia i radości :) Wesołych Świąt kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wesolych Swiat, dużo zdrowia i radości !
    Zupa wspaniała, az zapachniało. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka zupę uwielbiał mój Tata :)
    I Tobie życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkanocnych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie jadłam zupy chrzanowej i jeszcze z czosnkiem niedźwiedzim, ale pasuje : ) Jeszcze raz zdrowych, pięknych Świąt : )

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jadłam jeszcze takiej zupki :) Wesołych i Radosnych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadłam takiej zupy... Wszystkiego dobrego na Święta, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna rozgrzewająca zupka

    OdpowiedzUsuń
  9. Przesyłam ciepłe życzenia z okazji Świąt Wielkanocnych:) Iza:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Radosnych, pogodnych i rodzinnych świąt :D

    OdpowiedzUsuń
  11. O, zupka chrzanowa to wyzwanie! Ja dziś robiłam pastę chrzanową do wędlinki i trochę namęczyłam się z przeciskaniem przez sito....Ale, chrzanić to;) Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zupka wygląda pysznie! :) Nigdy takiej nie jadłam i chętnie bym spróbowała! :)
    Dla Ciebie i Twoich bliskich również Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. chrzanowej nigdy nie robiłam, kiedyś spróbuję :)
    Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wesołych, radosnych i słonecznych Świąt :)
    M

    OdpowiedzUsuń
  15. o mniam bardzo ciekawy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię sos chrzanowy, ale o zupie nie słyszałam. Muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Miałam przyjemność gotować chrzanową i na pewno jest to bardzo oryginalna i smaczna odmiana od żurku/barszczu, które są prawie zawsze na Wielkanoc.

    OdpowiedzUsuń
  18. Moja ulubiona zupa! :) uwielbiam Wielkanoc <3 i smakołyki z wielkanocnego stołu! Często szukam zamienników dla zwykłego barszczu białego :) Mega! Polecam moje odkrycie, blog gdzie znajdziesz sporo zamienników dla typowych posiłków.

    OdpowiedzUsuń