środa, 6 marca 2013

Kurczak z suszonymi śliwkami i kuskusem


"Jeżeli jest głowa, to jedzenie się znajdzie."
 przysłowie kałmuckie


Są dni w których nie ma czasu na gotowanie, gdzie czas biegnie szaleńczo i wszędzie się jest spóźnionym. Momenty w których marzy się o robocie wielofunkcyjnym, takim jak w bajce "Jetsonowie". W takich chwilach sięgam po składniki, które mam pod ręką, z których szybko można przygotować coś dobrego. Przepis dodaję do akcji "Kuskus na każdą porę dnia!" (claudiau).


Składniki:
2 filety z kurczaka
1/2 opakowania suszonych śliwek
1/2 szklanki kaszy kuskus
2 łyżki miodu
1/2 pomidora
2-3 rzodkiewki
1/2 papryki
1/2 szklanki gorącego bulionu warzywnego
1/2 cytryny
Przyprawy (bazylia, zioła prowansalskie, pieprz)
Oliwa z oliwek


Kuskus wsypujemy do miski i zalewamy gorącym bulionem, ok. centymetr nad kaszę, przykrywamy i odstawiamy na 5 minut.
Dodajemy pokrojone warzywa, przyprawy i sok z cytryny. Wszystko dokładnie mieszamy widelcem.
Filety myjemy, osuszamy, doprawiamy, kroimy w kostkę i smażymy. Mięso przekładamy na durszlak, aby pozbyć się tłuszczu, który wytopił się podczas smażenia, następnie z powrotem przekładamy je na suchą, gorącą patelnię. 
Dodajemy pokrojone śliwki oraz miód. Smażymy kilka minut.
Mięso podajemy z kaszą.

Smacznego! 

16 komentarzy:

  1. kuszący ten śliwkowy dodatek:D

    OdpowiedzUsuń
  2. świetna propozycja na obiad. Kurczak w takiej postaci musi byc bardzo smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne połączenie, aż nabrałam smaka na to. Takie sprzęty od Jacksonów to i ja bym wzięła

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne połączenie smaków:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne danie. Zresztą ma zalety, szybkościowe a składniki smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię kurczaka, lubię śliwki...ale nigdy jakoś nie wpadło mi do głowy połączyć to razem...w sumie dziwne, tyle razy robiłam przecież wieprzowinę, baraninę, wołowinę, kaczkę ze śliwkami:)Dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurczak ze śliwkami - ciekawe połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne połączenie smaków, idealne danie na obiad ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam kuskus, uwielbiam kurczaka - danie idealne :) ps.też chciałabym taki robot jak u Jetsonów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ach, jak ja dawno nie jadłam kuskusa.. pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. pamiętam tego robota z tej bajki :) i te taśmy a la chodnik ruchomy :D
    fajnie połączyłaś smaki - miód, śliwki, dobrze przyprawione mięsko

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo ciekawe połączenie smaków :) te śliwki szczególnie mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję Wam za miłe, motywujące słowa:)

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo ciekawe połączenie kurczaka ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo apetyczne zestawienie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie lubiłam tej bajki, co nie zmienia faktu, że kuskus w takim towarzystwie prezentuje się bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń