sobota, 9 marca 2013

Krabowe kotleciki z imbirem

“First we eat, then we do everything else.”
M.F.K. Fisher

- "Igloki"? Co to jest? - patrzę zaskoczona.
- To wszystkie drzewa z igłami, no wiesz choinki i takie tam - śmieje się Panna I.
- A "sut"?
- Jak jest cyc to i jest sut - argumentuje Panna K.
- Ha! Pierwsze losowanie i mam z ręki: PIWONIA - 7 liter i premia +50! Rozłożyłem cię na łopatki! Nas ne dogonyat! - triumfuje Mr.T.
- Ź.. hmmm.. Może "źim" - próbuje bezskutecznie Pan B.
Po ciężkim boju na planszy "Scrabble" przyda się coś na wzmocnienie - sycące, lekko pikantne kotleciki, z podanych składników wyszło dziesięć sztuk.


Składniki:
25 dag mrożonych paluszków krabowych
1/2 czerwonej i żółtej papryki
Kawałek imbiru
Cebula
3-4 łyżki mąki
Jajko
Przyprawy (chilli, pieprz, sól, zioła prowansalskie, oregano, bazylia)
Oliwa z oliwek

Paluszki krabowe rozmrażamy, drobno kroimy i podsmażamy z cebulą. Odstawiamy.
Paprykę i imbir kroimy, dodajemy paluszki krabowe, jajko oraz mąkę. Doprawiamy do smaku. Dokładnie mieszamy.
Mokrymi dłońmi formujemy kotleciki i smażymy na złoty kolor.

Smacznego!


19 komentarzy:

  1. uwielbiam jeść <333 ja dawno nie grałam w tą grę, ale najwyższa pora wyciągnąć ją z szafy, bo zawsze jest niezły ubaw, hehe :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm, ale pyszne muszą być. Ja się ograniczyłam do kotlecików z cukinii i marchewki, zainspirowałaś mnie do zrobienia czegoś nowego :) Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam kiedyś paluszki krabowe. Niestety mi nie smakowały...

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiego kotlecika, to ja z chęcią ! Przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się taki pomysł, takie kotleciki są po prostu oryginalne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. woowww what an impressive food blog!!! i love this

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam ten ból gdy bezskutecznie poszukuje się słowa , a w garści tylko jakieś yyy i eeeee :):):)
    / a ja jeszcze nigdy nie jadłam paluszków krabowych :) /

    OdpowiedzUsuń
  8. yomiii
    it looks good

    i stay here, follow us?
    www.malesclutch.blogspot.com
    Sergio,

    OdpowiedzUsuń
  9. chętnie bym spróbowała!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kotleciki prezentują się bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. jak to pyysznie wygląda!jadłam obiad ale z chęcią bym to wpałaszowała jeszcze hihi:D
    smacznie tu;)na pewno bede zagladac:)

    http://imluckylady.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. yeah, yeah, yeah - moje igloki :D:D:D
    z sentymentu do tej gry chyba skopiuję przepis...

    OdpowiedzUsuń
  13. ola in the kitchen, Ivka, lucky lady, Anulla: dziękuję;)

    blackberryfashion: ostatnio gram w nią bardzo często:)

    Milex, Samantha, Marta: proszę, częstujcie się;)

    asiathinksthings.com: a Ty zainspirowałaś mnie;)

    Glamourka89: nie każdy je lubi, na ciepło smakują mi bardziej:)

    Olka: i idealnie wpisują się w piątkowe obiady;)

    Bobby Raffin, sergio castaño peña: thx;)

    ankawell: zapraszam na nadrobienie zaległości:)

    ghalena: igloki są kultowe:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł na obiad, a akurat mam w lodówie paluszki :)

    OdpowiedzUsuń