środa, 13 marca 2013

Kurczak na ostro

"Chicken, brown rice, and veggies is a great healthy dinner option. It's full of whole grains and protein, and will keep you full for a long time."
 Mia Hamm 

Pikantny i gorący obiad na przekór zimie, która i do mnie zawitała. Pokryła białym puchem trawniki i zimnym wiatrem smaga spragnione słońca twarze. Brrr! Przepis znalazłam w książce S. Husain "Kuchnia indyjska". W oryginale zamiast kurczaka podane jest mięso z udźca jagnięcego, które po przesmażeniu należy dodatkowo gotować przez godzinę z dodatkiem liści laurowych, nasion kopru włoskiego i mąki z ciecierzycy. Przepis dodaję do akcji "Kurczak Orientalnie" (anekbu). 


Składniki:
2 filety z kurczaka
5 cebul (2)
150 ml naturalnego jogurtu
2-3 łyżki przecieru pomidorowego
Kawałek imbiru
2 ząbki czosnku
Przyprawy (garam masala, sól, pieprz, bazylia, zioła prowansalskie, oregano, chilli, gałka muszkatołowa, papryka ostra)
Łyżka nasion kopru włoskiego (nie dodałam) 
Łyżka mąki z ciecierzycy lub bhunaj ćhanay (nie dodałam)
3 liście laurowe (pominęłam)
Łyżka mąki (ziemniaczanej)
Oliwa z oliwek

Cebulę kroimy, podsmażamy.
Mięso myjemy, osuszamy, kroimy, dodajemy do cebuli. Doprawiamy do smaku i smażymy.
W miseczce łączymy jogurt, przecier pomidorowy, pokrojony imbir, przyprawy. Dokładnie mieszamy. 
Sosem zalewamy mięso i smażymy kilka minut. W razie potrzeby możemy dodać łyżkę mąki ziemniaczanej, aby zagęścić sos. 
Danie podajemy z ryżem lub z chlebkiem nan.

Smacznego!

17 komentarzy:

  1. Oooo, lubię. Bardzo :) Porwałabym Ci miseczkę tego specjału z monitora, gdybym mogła.

    OdpowiedzUsuń
  2. orientalnie i bardzo smacznie:D

    OdpowiedzUsuń
  3. looks scrumptious with those easy-to-follow directions.

    OdpowiedzUsuń
  4. pycha!:) uwielbiam kurczaczka:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Oh jaki przysmak mniam mniam ... Od razu by się zjadło ;)
    Z przyjemnością zapraszam do siebie ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. chętnie wypróbowałabym ten przepis, bo mam sporo mąki z ciecierzycy i warto byłoby znaleźć w końcu dla niej jakieś zastosowanie. (;

    OdpowiedzUsuń
  7. Nemi, w końcu udało mi się do Ciebie wejść i widzę posty. W pracy miałam puste strony. Próbowałam już kilkakrotnie. W domu mi się udało;-) A kurczak orientalny extra, moje smaki:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. pycha! poproszę jedną porcję:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepysznie! Bardzo lubię takie dania!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyczarowałaś cudowne danie kochana! Ależ to musiało być pyszne:)

    pozdrawiam wiosennie

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem kradziejem przepisów z Twojego bloga!:) Przygotowuję sobie coś a'la książkę kulinarną, z najlepiej zapowiadającymi się przepisami :)
    ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Olka: hahaha;]

    Paulina: dokładnie:)

    Marta: bardziej przemawiają do mnie dania pikantne niż słodkie (wyjątek: desery:)

    cquek: thx:)

    Anulla, ola in the kitchen, Patka ;D, Urszula: dziękuję;)

    Maria: polecam, a przy okazji zastanawiałam się czy ktokolwiek ma taką mąkę i w jakich potrawach ją wykorzystuje;)

    Marzena: moi Rodzice też mieli taki problem, okazało się, że ściągnęli ostatnią aktualizację, która sprawiła, że nic nie było na blogu. Jak zobaczyłam Habibiego myślałam, że zawału dostanę:] Przerzucili się na Chrom i działa bez problemu.

    k.m.w.: proszę:]

    Magdalena M: mam do nich słabość:)

    Panna Malwinna: dziękuję:) Było, było:]

    MalinowaPanna: jeżeli tylko jakiś przepis Ci się spodoba - proszę bardzo;] Daj znać jak coś ugotujesz;)

    Shopaholic: dokładnie:P

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne smaki i przepyszne danie !

    OdpowiedzUsuń