sobota, 28 maja 2011

Pakieciki z oscypkiem i suszonymi pomidorami

Przyznaję: jestem seroholiczką! Uwielbiam wszelkiej maści sery, a najbardziej te, które mają intensywny zapach i ciekawy smak:) Czasem Teść przywozi mi z Francji Camembert de Normandie, ser o kremowym wnętrzu i bogatym aromacie - jego zapach jest tak silny, że unosi się w mieszkaniu jeszcze długo po zamknięciu lodówki:) Lubię również potrawy, w których wykorzystuje się serowe bogactwo - takie właśnie są pakieciki: rozpływający się w ustach oscypek przełamany nutką suszonych pomidorów z dodatkiem chilli  i kubki smakowe tańczą z radości rumbę! Przepis wypatrzony u Agaty.


Składniki:
Opakowanie ciasta francuskiego
4 oscypki
Słoiczek suszonych pomidorów
Rozbełtane jajko
2 łyżki sezamu (dałam słonecznik)

Ciasto tniemy na kwadraty, na środku każdego kładziemy po plastrze sera i pomidora.
Brzegi ciasta smarujemy jajkiem i dokładnie sklejamy.
Każdy pakiecik (może być to również pierożek czy trójkącik) smarujemy z wierzchu jajkiem i posypujemy słonecznikiem.
Pieczemy w 200 st. C. do zarumienienia.

Smacznego!

13 komentarzy:

  1. Jak ładnie wyglądają! Fajne, eleganckie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam oscypek. Pieczony, rozpływający się też!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekielne połączenie:) w dobrym tego słowa znaczeniu...bo też jestem seroholiczką:)
    p.s. Dziekuje za miłe słowo w tym smutnawym dla mnie czasie.pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię oscypek. Mniam :) Kocham wszystko co wędzone. Nemi pytałaś się mnie o foremki - różyczki. Znalazłam takie na ebayu: http://home-garden.shop.ebay.co.uk/Home-Garden-/11700/i.html?_nkw=silicone+rose+&_catref=1&_dmpt=UK_HomeGarden_Kitchen_Cookware_GL&_fscr=1&_sac=1&_trksid=p3286.c0.m19 Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. suszone pomidory i ... och jak pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny zestaw składników do farszu ! Zapewne wyszły Ci bardzo smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  7. oscypek to ja kocham :) więc takie pakieciki by mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  8. to teraz przywieziesz sobie sera spod samiuśkich Tater :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Taki oscypek na ciepło z takimi dodatkami to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie jestem ZA tą potrawą:) Mogłabym jeść ją każdego tygodnia:) Szkoda tylko, że tak cenowo oscypki poszybowały w górę:/

    Ghalena: dokładnie:) Ale już wszystko zdążyliśmy zjeść, zanim zaplanowałam jakieś kuchenne potrawy;)

    Aleksandra: dziękuję bardzo:) Może uda mi się takie sprawić:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też uwielbiam sery :-) Wspaniały zestaw. Ach... już czuję ten smak. Musiało być przepyszne.
    Pozdrawiam
    Asia
    www.lavanna.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj było;) To danie będzie u nas częstym gościem:)

    OdpowiedzUsuń