środa, 18 maja 2011

Chleb na maślance

Zastanawialiście się kiedyś, która ulica w Polsce zasługuje na miano najpiękniejszej? Do głowy przychodzi mi np. Floriańska w Krakowie czy Piotrowska w Łodzi. Zeszłoroczny laur przypadł ulicy Sienkiewicza w Kielcach:) W tym roku również prowadzony jest plebiscyt (można ponadto wybrać "najpiękniejszą ulicę świata") - zagłosujcie na swojego kandydata: klik klik.

Pokochałam domowe wypieki, teraz co weekend mogłabym stać przy piecu i patrzeć z dumą jak chlebuś lub bułeczki rosną i rosną:) Ach, taka kromeczka z masełkiem, z pomidorkiem i cebulką;) Przepis wypatrzony na blogu Gosi99.


Składniki:
2 1/3 szklanki mąki pszennej
Szklanka naturalnej maślanki o temperaturze pokojowej
Jajko
1 1/3 łyżeczki suchych drożdży (dałam 1/4 paczki świeżych)
Łyżeczka soli
Łyżeczka miodu
Na glazurę: jajko i sezam (u mnie słonecznik)
Oliwa do natłuszczenia formy

Drożdże mieszamy z mąką (świeże najpierw rozrabiamy w odrobinie mleka), a następnie dodajemy resztę składników. Całość mieszamy, ciasto powinno kleić się nam do rąk.
Odstawiamy pod przykryciem, w ciepłe miejsce, do wyrośnięcia na 70 minut.
Ciasto obsypujemy mąką, jeszcze raz wyrabiamy, przekładamy do natłuszczonej i obsypanej mąką formy, przykrywamy i odstawiamy do wyrośnięcia na 40 minut.
Słonecznik prażymy na suchej patelni.
Chleb smarujemy rozbełtanym jajkiem i posypujemy słonecznikiem (sezamem, makiem). Pieczemy 30 minut w 190 st.C. Studzimy na kratce.

Smacznego!

12 komentarzy:

  1. Piękny chlebuś a jaka skórka zarumieniona mniam taką lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudny chlebek:) na pewno smakuje pysznie z maselkiem i pomidorkiem... mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O mniam!!! Mogę prosić kromeczkę??? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale Ci wyrósł :) bardzo fajny ten chlebek

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo pyszny chlebek., Zabieram kromeczkę na śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja zagłosuję też na ul. Sienkiewicza ale w Jaworznie :) Dawniej ta ulicę nazywano "Kocia" od liczby błąkających się futrzaków :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmm prawdziwy domowy chlebek!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę w końcu spróbować upiec chlebek w domu. Twój wygląda bardzo zachęcająco. http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń
  9. Faktycznie chlebuś był pyszny - piekłam go już dwa razy i wiem, że chętnie wrócę do tego przepisu;)

    Hania: z radością Cię witam;)

    Ghalena: właśnie się zastanawiałam dlaczego Sienkiewicza to Kocia:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny chlebuś!
    Ja na tygodniu mam zamiar piec chlebek na kefirze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. chleb - mniam, jadłam, mniam :)
    pyyyyyycha :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ghalena: cieszę się, że smakował:) Zawsze jest miło Was gościć:D

    OdpowiedzUsuń