środa, 8 maja 2013

Smażone kulki szpinakowe

"I'm Popeye the sailor man, I'm Popeye the sailor man,
I'm strong to the finish, 'cause I eats me Spinach, 
I'm Popeye the sailor man! (Toot, toot)"


Po długich namowach znajomych wreszcie zalogowałam się na fb (na prawo patrz;), miło mi będzie jak polubicie Habibiego:) A skoro zrobiłam ten duży krok, to postanowiłam trochę zaszaleć i zmienić to i owo. Mam nadzieję, że nowy wygląd przypadnie Wam do gustu:)

Kulki ze szpinakiem są daniem czasochłonnym (smażenie!), ale godne polecenia. Dobrze smakują prosto z patelni, jak i następnego dnia. Najlepiej z domowym sosem (od Mamy;). Jeżeli będziecie używać świeżego szpinaku uduście go w małej ilości wody, w mrożonym musicie odparować praktycznie całą. Na patelni pozostać ma gęsta masa;) Z podanych składników wyszło mi ok. 45 zielonych kuleczek. Przepis: Biruta Markuza "Daj sobie szansę".


Składniki:
1/2 kg szpinaku (u mnie mrożony)
2 ząbki czosnku
Kawałek świeżego imbiru
Papryczka chilli
Przyprawy (cynamon, gałka muszkatołowa, sól, pieprz, bazylia)
Szklanka mąki z grochu (szklanka mąki ziemniaczanej)
Oliwa z oliwek
Opcjonalnie: sos (u mnie pikantny paprykowy)

Szpinak podsmażyć, dodać pokrojony imbir, czosnek, papryczkę chilli, doprawić do smaku. Odstawić.
Powoli dosypywać mąkę, do momentu, aż masa stanie się dość gęsta aby uformować (mokrymi dłońmi!) niewielkie kulki. 
Smażyć na rozgrzanym oleju, następnie układać na papierowym ręczniku, aby odsączyć z nadmiaru tłuszczu.
Najlepiej podawać gorące z sosem.

Smacznego!




20 komentarzy:

  1. Uwielbiam szpinak, a takie szpinakowe kuleczki na pewno były przepyszne;)
    a tak btw mam w domu identyczne miseczki jak ty;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja bardzo lubię szpinak :) te kulki wydają się być bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zmiany na lepsze :D A kuleczki kuszą i to bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne są te kulki!:)
    a zmiana bloga bardzo fajna:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podbiłaś nimi moje serce, kocham szpinak;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zmiana na lepsze:)! Kulki rewelacyjne bo kocham szpinak !

    OdpowiedzUsuń
  7. Kulki przepyszne i bardzo ciekawe danie ! A szata graficzna bloga imponująca ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a tego to jeszcze nie jadłam , ale pewnie smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szpinak lubie w kazdej postaci. Kotleciki w takiej postaci z pewnoscia przypadna do gustu reszcie domownikow. Przepis na obiad w takim razie juz mam gotowy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się nowy design...a z przepisu na kulki chętnie skorzystam...nigdy takich nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  11. takich kulek jeszcze nie jadłam, koniecznie trzeba wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kuleczki wyglądają bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Aneta: kulki były pyszne:) Miseczki są super;)

    blackberryfashion, Urszula, Shyfull: polecam szpinak w takiej odmianie:) Można dać mniej mąki i dodać zmieloną fasolę;)

    ola in the kitchen, Anulla, degustatorka, ugotujmyto.pl, Samantha: dziękuję Wam:)

    GrowingUp: hahaha:)

    Galantyna.pl,Glamourka89: dziękuję za miłe słowa i polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Szpinak do tej pory używałam tylko kilka razy do naleśników. Trzeba będzie przekonać się do kolejnych rzeczy, kuleczki wyglądają na prawdę niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam szpinak, a pomysł z takimi kulkami bardzo mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Moje klimaty :) szpinak i Twoje tło nowe :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Beata: polecam, szpinak jest idealny do różnych potraw:)

    agattekh, ankawell: dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  18. smakowicie wyglądają, fajny pomysł na obiad :)

    OdpowiedzUsuń