poniedziałek, 11 lipca 2011

Rolada chlebowa

Kto powiedział, że chleb musi być nudny? Że to tylko mąka, zakwas i dodatki? Figa z makiem! Z chlebem należy eksperymentować: może być pikantny albo słodki, okrągły, kanciasty albo kompletnie domowy - wyłamujący się jakimkolwiek schematom:) Ważne, żeby był nasz i kusił zapachem domowników. Żeby rósł w piekarniku, żeby zawsze było go "za mało", żeby pozostawały po nim okruszki...


Jeżeli jeszcze do chleba dodamy ulubione dodatki otrzymamy przepyszną roladę chlebową, która kusi od pierwszych chwil po wyjęciu z piekarnika. Jak się jej oprzeć? Za przepis, który lekko zmodyfikowałam, dziękuję Gosi99 :) Przepis dodaję do miksa "Oliwka 2011".


Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
1 ¼ łyżeczki drożdży 
2/3 szklanki ciepłej wody 
2 łyżki mleka +  łyżka do posmarowania rolady 
1 ¼ łyżeczki soli
Łyżka roztopionego masła
Farsz (dowolny, u mnie: 2 łyżeczki przecieru pomidorowego, kilka plasterków szynki i salami, oliwki, mozzarella, kukurydza, fasola, papryka czerwona)
Przyprawy (pieprz, papryka słodka, kurkuma oraz zioła na posypkę)

Drożdże i sól rozpuszczamy w wodzie. Dodajemy do mąki.
Wlewamy mleko i rozpuszczone masło - wyrabiamy. Ciasto powinno być gładkie i elastyczne. Formujemy kulę i przykrywamy ściereczką. Pozostawiamy na godzinę w ciepłym miejscu do wyrośnięcia.
Ciasto rozwałkowujemy. Układamy składniki na farsz i ściśle zwijamy w roladę. Ostrożnie przenosimy do natłuszczonej formy lub układamy na blasze, ponownie przykrywamy ściereczką i pozostawiamy na 30 minut.
Wierzch rolady smarujemy mlekiem i posypujemy ulubionymi ziołami. 
Pieczemy 45 minut w 150 st. C.

Smacznego!

Oliwka 2011

21 komentarzy:

  1. Nemi, a wiesz, że ja przed chwilą znalazłam Cię na mikserze - Twoje zdjęcia zwróciły moją uwagę:), a Ty w tym samym czasie pisałaś u mnie komentarz... niesamowite:)
    Fioletowe to oliwki?, ale jakieś takie jasne... W każdym razie bardzo, bardzo ciekawa sprawa:)
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. O widzisz jaki zbieg okoliczności:)Bardzo spodobała mi się Twoja tarta:) A to fioletowe to nie oliwki lecz fasola;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł na połączenie chleba i pizzy.. musiał być pyszny i na pewno nawet okruszek nie został.. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz widzę coś takiego, ale wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Koncertowy pomysł, to lepsze niż nadziewana pita i tortilla!

    OdpowiedzUsuń
  6. Shy: o tak żaden okruszek, ale najlepiej miał Mr.T, bo następnego dnia po upieczeniu rolady, musiałam na kilka dni wyjechać i miał całość dla siebie:)

    Domi z kuchni: i równie wspaniale smakuje:)

    Kubełek Smakowy: lepiej bym tego nie ujęła:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa propozycja! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. MissP: i tak samo smakowało:)

    Flusso: dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda fenomenalnie...aż otworzyłam szerzej oczka..wow:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hahaha, dzięki śliczne:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł ,wiesz? Świetnie wygląda i aż chce się sięgnąc po kawałeczek:)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj wiem Majanko, a już jej nie ma...buuu...czas nową przygotować:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Habibku taka rolada będzie mi się śnić po nocach! Przepis został przekazany mojej mamie - to pasjonatka tworzenia wszelkiego pieczywa (niestety nie podzielam jej zamiłowania) i Twoja rolada okazała się dla Niej zupełną nowością. naprawdę ciekawy pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rumienię się:) Bardzo się cieszę, jeżeli jeszcze ktoś skorzysta z tego pysznego przepisu:)Pozdrowienia dla Mamy:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Łał! Wygląda rewelacyjnie! A jak musi smakować... :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale smakowicie wyglada! Koniecznie muszę i ja spróbować:))

    OdpowiedzUsuń
  17. To już wiem, co zrobię jutro :) Wygląda pyszzznie!!

    OdpowiedzUsuń