poniedziałek, 4 lutego 2013

Ryż z rybą i sosem pomidorowym

"Ci, którzy kochają sami sobie kształtują sny."
Wergiliusz 

Radość z treningu, głośny śmiech przy książce, oczekiwanie na przesyłkę, miedziaki dla biblioteki, kreślenie planów, pokonywanie siebie, chill out na koniec dnia. I ryż, z lekko pikantnym sosem, z kieliszkiem wina. Przepis zaczerpnięty z książki Carly Bardi "Ryż".


Składniki:
1/2 szklanki ryżu
Cebula
4 filety anchois (2 filety morszczuka)
1/2 szklanki wytrawnego białego wina
6 pomidorów (puszka pomidorów)
Łyżka octu winnego
Sok z 2 cytryn (cytryny)
1/2 suszonej papryczki chilli (cała, świeża)
12 oliwek
Przyprawy (bazylia,. pieprz, majeranek)
Oliwa z oliwek

Ryż gotujemy, odcedzamy.
Cebulę kroimy i podsmażamy. 
Rybę rozgniatamy widelcem na gładką masę i dodajemy do cebuli.
Wlewamy wino, ocet winny i gotujemy na wolnym ogniu kilka minut. 
Dodajemy pomidory, sok z cytryny, papryczkę chilli, oliwki. Mieszamy i doprawiamy do smaku.
Sosem polewamy ryż.

Smacznego! 

16 komentarzy:

  1. pyszny obiadek:) i czemu ja tak rzadko jadam rybę:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ryz wygląda na prawdę smakowicie, ale lepiej przyznaj się szybko jaką książkę czytasz? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis na ryż i przepis na udany dzień ... dwa w jednym :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Do takich sosów do ryżu najczęściej używam drobiu albo mięsa mielonego, a z rybą też musi być pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam jeszcze ryby z ryżem:p

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne danie! Mogłabym mieć dzisiaj taki obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne danie, mogłabym mieć dzisiaj taki obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  8. rybna potrawka mi się marzy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. smakowite danie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Smakowite ! Ryż jest zawsze swietny do ryby !!!

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo fajne połączenie ryby z ryżem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Anulla, krokdoszczescia, blackberryfashion, vaniliowe szlaństwo: dziękuję:)

    Andźka: śmiałam się z "Cierpkości wiśni" Izabelli Sowy:)

    ankawell: żeby zawsze tak było:)

    Olka: ja również, bardzo rzadko robię rybę z sosem.

    Glamourka89: u mnie jest dość często;)

    Ivka: i nie jest czasochłonne;)

    Ola: zapraszam:)

    Samantha: dokładnie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno nie jadłam takiego zestawienia, ale pewnie zasmakowałoby mi, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ciekawe danie i chętnie bym spróbowała tylko, że moja dzieciarnia nie zjadłaby. Hmmm...a może z taki składem tylko w gęstej konsystencji zrobić im pulpety? chyba mnie zainspirowałaś

    OdpowiedzUsuń
  15. Urszula: to miła odmiana od tradycyjnych dań z rybą:)

    Wilczyca: pulpety są świetną alternatywną:)

    OdpowiedzUsuń